۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

0

تا چه حد با حرکت کرانچ و تأثیرات فوق‌العاده آن آشنایی دارید؟ کرانچ یکی از بهترین حرکات ورزشی به‌شمار می‌رود که رسالتش درگیر کردنِ عضلات شکم است. ۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

اصلاً آیا شما برنامه‌ای برای آب‌کردنِ چربی‌‌های شکمتان دارید؟ حتماً می‌دانید که هرچقدر سن بالاتر برود، حذف چربی‌های شکمی سخت‌تر است. چربی‌های اضافی به‌خصوص در ناحیه شکم، رشد قارچ‌گونه دارند؛ پس لازم است که هرچه سریع‌تر با اقدامی ضربتی، عملیات چربی‌سوزی را شروع کنید. ۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

کرانچ، بهترین حرکت چربی‌سوز

هیچ حرکتی به سرعت حرکت کرانچ، چربی‌های شکم را آب نمی‌کند. همین ویژگی آن باعث شده تا جایگاه اولین و بهترین حرکات چربی‌سوز را در بین دیگر ورزش‌ها به خود اختصاص دهد. ۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

وقت آن رسیده که شما هم این ورزش را امتحان کنید و از خاصیت چربی‌سوزی آن بهره‌مند شوید. در این مطلب از تناسب اندام، به معرفی حرکات مختلف کرانچ، و توضیح چگونگی انجام هر یک، پرداخته شده است. با انجام هر ۶ حرکت، می‌توانید با آب‌کردنِ چربی‌های شکمتان، عضلات شش تکه شکم خود را کاملاً نمایان کنید.

 


حرکات کرانچ مخصوص چربی‌سوزی شکم


کرانچ

چگونگی انجام حرکت

ابتدا روی تشک، دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید؛ البته می‌توانید برای چالشی‌کردنِ حرکت، پاهای خود را بالاتر از سطح نگه دارید تا زاویه‌ای ۹۰ درجه با زمین ایجاد کند.

برنامه بدنسازی لاغری
حتما بخوانید

دست‌های خود را پشت سر قرار دهید، و یا به صورت ضربدری روی قفسه سینه‌تان بگذارید. عمل دم را انجام داده و هم‌زمان با بازدم، قسمت فوقانی بالاتنه را بالا بیاورد.

دوباره هم‌زمان با پایین بردنِ بالاتنه، عمل دم را انجام داده و با بالا آوردنِ بالاتنه، بازدم داشته باشید. اگر در انجام حرکت کرانچ مبتدی هستید، ۱۰ بار این حرکت را در ۲ یا ۳ ست تکرار کنید.

کرانچ چرخشی

۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

هر زمان که به حرکت کرانچ معمولی عادت کردید و در آن حرفه‌ای شدید، زمان آن رسیده که به‌سراغ حرکت کرانچ چرخشی بروید، تا عضلات شکمتان را بیشتر درگیر کنید.

چگونگی انجام حرکت

روی زمین دراز کشیده و دست‌ها را پشت سر خود قرار دهید. دقیقاً مثل حرکت کرانچ، زانوهایتان را خم کرده و پاهایتان را روی زمین بگذارید.

زمان انجام حرکت کرانچ، باید قسمت فوقانیِ بالاتنه را بالا بیاورید، اما در کرانچ چرخشی، باید شانه سمت راست خود را به سمت شانه سمت چپ متمایل کنید.

حالا حرکت را به صورت معکوس انجام دهید. به این‌صورت که شانه سمت چپ را به سمت شانه راست متمایل کرده و این حرکت در ۳ست با ۱۰ تکرار انجام دهید.

کرانچ پهلو

۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

چگونگی انجام حرکت

ابتدا دست‌هایتان را پشت سر قلاب کنید؛ سپس آرنج دست راست را به سمت پهلوی چپ ببرید. حالا همین حرکت را با دست دیگر انجام دهید.

 حتماً این حرکت‌ها را به‌آرامی و بر روی سطوح نرم انجام دهید؛ زیرا انجام چنین حرکتی روی سطح خشک، به ستون فقرات شما آسیب خواهد زد.

کرانچ معکوس

بعد از انجام و تسلط در حرکات قبلی، نوبت انجام حرکت کرانچ معکوس است. این حرکت، تمرین بسیار خوبی برای آب‌کردنِ چربی شکمی است.

تمرینات رفع محدودیت بالاتنه در بانوان
حتما بخوانید

چگونگی انجام حرکت

برای انجام حرکت کرانچ معکوس، ابتدا روی تشک دراز بکشید. دست‌ها را کنار بدن قرار داده و زانوها را خم کرده، حالا پاهایتان را داخل شکم جمع کنید. در طول انجام حرکت باید زانوها در زاویه ۹۰ درجه قرار داشته باشند.

 حرکت کرانچ معکوس برای افرادی‌که مشکل ستون فقرات دارند، اصلاً توصیه نمی‌شود.

کرانچ ۹۰ درجه پا

۶ حرکت فوق‌العاده کرانچ برای چربی‌شکم

چگونگی انجام حرکت

روی تشک دراز کشیده و پاها را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید. حالا که بدنتان در وضعیت صحیح قرار دارد، همان حرکت کرانچ را تکرار کنید.

هم‌زمان که بدنتان را به سمت پایین می‌آورید، به‌آرامی بازدم داشته باشید و دوباره وقتی بدنتان را به سمت بالا می‌کشید، عمل دم را انجام دهید.

 اگر هنوز مبتدی هستید، انجام این حرکت را با تعداد پایین شروع کنید؛ زیرا در صورت انجام تعداد بالا در ابتدای تمرین، احتمال آسیب‌دیدگی زیاد خواهد بود.

کرانچ دوچرخه

نه اشتباه نکنید! برای انجام این تمرین نیاز به دوچرخه ندارید. شاید دارید فکر می‌کنید خب پس چطور این حرکت را باید انجام داد؟ کمی صبر کنید، در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

 چگونگی انجام حرکت

برای انجام این حرکت، ابتدا روی تشک دراز بکشید. پاها از زانو خم کرده و در زاویه ۹۰ درجه قرار داده، حالا دست‌ها را پشت سر قلاب کنید. سپس آرنج دست راست را به سمت زانوی پای چپ ببرید. بعد از آن، همین حرکت را با دست چپ و پای مخالف انجام دهید. سعی کنید طوری این حرکت را انجام دهید که انگار بر روی دوچرخه رکاب می‌زنید.

برنامه دوره ای حرکات قدرتی و کاردیو
حتما بخوانید

نتیجه‌گیری

جمع‌شدنِ چربی در ناحیه شکم، علاوه‌بر ظاهر نامناسب، باعث ایجاد بیماری‌های مختلف نیز می‌شود. اگر به دنبال تناسب اندام و چربی‌سوزی به‌ویژه در ناحیه شکم هستید، در کنار حرکات کرانچ که بهترین ورزش برای سوزاندن چربی‌های شکم است، حتماً تمرینات برنامه ورزشی آنلاین تناسب اندام را به‌صورت منظم انجام دهید.


لینک منبع

در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (1 رای)