مقاله درمورد کراس فیت یا بدنسازی کدامیک را انتخاب کنم؟ 2020 | تناسب اندام|فیتنس|برنامه غذایی|مکمل ورزشی

مقاله درمورد کراس فیت یا بدنسازی کدامیک را انتخاب کنم؟ 2020

قبل از اینکه کراس فیت یا بدنسازی را انتخاب کنیم باید با مزایا و معایب هر یک از این ورزش‌ها آشنا شویم. درست است که از نظر کلی این دو ورزش بسیار به هم شباهت دارند اما با این حال تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود گروهی کراس فیت یا بدنسازی را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم به نکات مثبت و منفی هر یک از این دو اشاره کنیم با کارشناسان ورزشی جیمیتو همراه باشید.

 

کراس فیت یا بدنسازی کدامیک را انتخاب کنم؟

اگر از مربیان کراس فیت در خصوص بهتر بودن این ورزش نسبت به بدنسازی سوال بپرسید؛ آن‌ها همواره به بهتر بودن این ورزش تاکید می‌کنند. و بالعکس هنگامی که از مربیان بدنسازی سوال بپرسید آن‌ها هم به مدح بدنسازی خواهند پرداخت. اما کدامیک را انتخاب کنم؟ در این مقاله به صورت مفصل به این سوال پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

 

چرا باید بدنسازی را انتخاب کنم؟

  • رشد عضلات مختلف بدن: بدنسازی کمک می‌کند عضلات مختلف بدن رشد کرده و باعث چربی سوزی نیز خواهد شد.
  • تقویت عضلات از سرشانه تا پا: می‌توان به صورت ایزوله یک گروه از عضلات را تمرین و رشد داد.
  • افزایش قدرت عضله: قدرت ماهیچه‌ها با بدنسازی و بلند کردن وزنه‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • استحکام رباط و استخوان: نکته جالب توجه در مورد بدنسازی این است که استحکام استخوان و رباط‌ها را افزایش می‌دهد.
  • کاهش استرس و اضطراب: با افزایش انعطاف پذیری میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.
  • بهبود سلامت بدن: انجام منظم ورزش علاوه بر تناسب اندام باعث بهبود روحیه ورزشکار می‌شود.
بهترین برنامه با تقسیم بندی مناسب برای رشد حداکثری عضلات
حتما بخوانید

 

چرا باید کراس فیت را انتخاب کنم؟

  • تناسب اندام سریع: تمرینات با شدت بالا چربی سوزی بیشتری را در زمان کمتر انجام می‌دهند.
  • بهبود ضربان قلب: تمرینات کراس فیت با شدت بالا ضربان قلب را بالا برده و به عملکرد آن کمک می‌کند.
  • بهبود تنفس: تمرینات کراس فیت به گونه‌ای طراحی شده که عملکرد فیزیکی بدن شما را افزایش دهد.
  • افزایش استقامت: حرکاتی مانند اسکات پرشی و پلانک استقامت بدن را افزایش می‌دهد.
  • تغذیه روزمره: افرادی که کراس فیت کار می‌کنند نیازمند وعده‌های غذایی زیاد و پر حجم نیستند.
  • تمرینات کاردیو: افرادی که کراس فیت انجام می‌دهند به تمرینات کاردیو نیاز دارند.

 

سوالات متداول (کراس فیت یا بدنسازی)

در ادامه قصد داریم به سوالاتی که در این چند وقت از تیم تحریریه جیمیتو پرسیده شده است بپردازیم. شما هم اگر سوالی در مورد تفاوت‌های کراس فیت و بدنسازی دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

آیا کراس فیت برای ساخت عضلات مفید است؟

این رشته ورزشی برای رشد عضلات و افزایش استقامت آن بسیار مناسب است.

 

آیا کراس فیت برای شکل دادن به عضلات مفید است؟

کراس فیت می‌تواند به شکل دهی عضلات کمک بسیار خوبی کند، البته اگر از یک برنامه تمرینی مناسب در کنار مربی ورزشی کار کشته استفاده کنید. البته تجهیزات و سطح تناسب اندام امروز شما در رسیدن به موفقیت نقش بسیار زیادی دارد.

 

برای تمرینات بدنسازی چقدر باید زمان صرف کنیم؟

برنامه تمرینی شما می‌تواند متفاوت باشد اما معمولا ۶ تا ۷ روز تمرین و البته اگر سطح تمرینات حرفه‌ای باشد شاید دو بار در روز به تمرین نیاز داشته باشید. این در حالی است که تمرینات کراس فیت می‌تواند کمتر از این بدنسازی باشد حال آنکه شدت این تمرینات معمولا بیشتر از تمرینات بدنسازی است.

مدت‌ زمان استراحت بین ست ها
حتما بخوانید

مقاله درمورد کراس فیت یا بدنسازی کدامیک را انتخاب کنم؟ 2020

تناسب اندام ، لاغری ، افزایش وزن ، برنامه تمرینی ، برنامه غذایی

ممکن است شما دوست داشته باشید