مقاله درمورد غذای بدنسازان حرفه ای چیست؟ با برنامه غذایی آن‌ها آشنا شوید 2020 | تناسب اندام|فیتنس|برنامه غذایی|مکمل ورزشی

مقاله درمورد غذای بدنسازان حرفه ای چیست؟ با برنامه غذایی آن‌ها آشنا شوید 2020

اگر به غذای بدنسازان حرفه ای دقت کرده باشید، چربی بسیار کمی در آن وجود دارد. دلیل این کار کاهش توده‌های چربی و نمایان شدن عضلات زیر آن‌ها است. از این رو اگر شما نیز الگویی به مانند غذای بدنسازان حرفه‌ای داشته باشید و آن را با ورزش همراه کنید، در مدت کم توده چربی بدن و وزن شما کاهش پیدا می‌کند. امروز در جیمیتو به بررسی غذای بدنسازان حرفه ای و آموزش الگوبرداری از آن برای رژیم غذایی کم‌چرب برای شما خواهیم پرداخت.

 

نکات مهم در غذای بدنسازان حرفه ای

بدن انسان به طور معمول برای آقایان ۳ تا ۸ درصد و برای بانوان ۱۰ درصد توده چربی دارد که ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از ورزش و تغذیه خاص آن را کاهش می‌دهند؛ اما شما به عنوان کسی که نیازی به بدنسازی ندارید نیز با الگوبرداری از غذای بدنسازان حرفه ای می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید. اغلب ترکیبات تشکیل دهنده غذای آن‌ها، پروتئین، فیبر زیاد و کربوهیدرات و چربی کم است.

 

غذاهای سرشار از پروتئین می‌خورند

همان‌طور که می‌دانید بخش عظیمی از غذای بدنسازان حرفه ای را پروتئین تشکیل می‌دهد. بر خلاف افراد عادی که نیاز به ۰٫۸ گرم پروتئین به ازای هر گرم توده بدن در طول روز دارند، غذای بدنسازان حرفه‌ای ۱٫۲ تا ۱٫۷ گرم پروتئین به ازای هر گرم توده بدن دارد. برای محاسبه دقیق توده بدنی خودتان به پزشک تغذیه باید مراجعه کنید.

  • منابع غنی پروتئین عبارت‌اند از سبزی‌ها، استیک، ماهی و سینه مرغ.
  • اگر گیاه‌خوار هستید نیز می‌توانید به مانند بدنسازان حرفه‌ای از پروتئین‌های گیاهی همانند سویا استفاده کنید.
  • برای صبحانه خودتان از زرده تخم‌مرغ و غلات پروتئین دار استفاده کنید. از غلات و ترکیبات شیرین در غذاهای اصلی خود استفاده نکنید.
آیا مصرف دگزامتازون باعث افزایش وزن می‌شود؟
حتما بخوانید

 

میان وعده و نوشیدنی پروتئینی می‌خورند

از میان وعده‌های پروتئین دار و نوشیدنی‌هایی که بدنسازان حرفه‌ای برای تقویت عضلات خود مصرف می‌کنند، میل کنید. این مواد اشتهای شما را تا وعده اصلی غذایی بعدی کور می‌کنند.

 

وعده‌های اصلی را جدی بگیرید

هیچ‌وقت وعده‌های اصلی غذا را فراموش یا ترک نکنید. نخوردن وعده‌های غذایی برای شما به مانند انجام ندادن حرکات ورزشی توسط بدنسازان حرفه‌ای است. اگر شرایط شما طوری است که نمی‌توانید هر وعده غذا درست کنید، غذای دو وعده را به همراه خود داشته باشید و در زمان مناسب بخورید.

 

تعادل در ترکیبات غذایی ایجاد کنید

درست است که پروتئین نقش مهمی در عضله سازی دارد اما نباید تأثیر دیگر مواد غذایی و ترکیباتی به مانند سبزی‌ها و کربوهیدرات‌ها را فراموش کنید. شما باید همه جنبه‌های غذایی بدن خودتان را تقویت کنید. غذای بدنسازان حرفه ای دارای مقادیر زیادی سبزی‌ها به مانند کلم بروکلی و اسفناج است که نقش تأمین کننده کربوهیدرات را دارند.

 

بیشتر از گذشته نوشیدن آب بنوشید

برای کسانی که ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا انجام می‌دهند، آب خوردن و هیدراته ماندن یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید در نظر داشته باشند. همیشه به همراه خود بطری آب داشته باشید و ۸ لیوان آب روزانه مصرف کنید.

 

خوردن انواع چربی را کنترل کنید

چربی برای بدن لازم است اما مقادیر زیاد آن مناسب بدنسازان و عضله سازی نیست؛ بنابراین شما نیز می‌بایست از خوردن چربی زیاد اجتناب کنید. به طور خلاصه، روغن، سس و غذاهای سرخ کردنی را کنار بگذارید و سعی کنید از روغن‌های سالم استفاده کنید.

مقاله درباره شاخص توده بدنی یا BMI چیست؟ نحوه محاسبه آن در بزرگسالان و کودکان چگونه است؟ 2020
حتما بخوانید

 

کمتر غذاهای فست فودی می‌خورند

غذای بدنسازان حرفه ای سالم‌تر از دیگر افراد جامعه است. از جمله مهم‌ترین دلایل آن حذف غذاهای آماده و فست فودی است. این غذاها معمولاً با روغن و چربی فراوان همراه هستند و نقش افزایش دهنده توده چربی بدن را ایفا می‌کنند. به یاد داشته باشید هر چیزی که می‌خورید جذب بدن شما می‌شود.

 

خوردن انواع شیرینی ممنوع است

اگر دوست دارید که لاغر شوید، باید کربوهیدرات سالم و قندهای تصفیه شده استفاده کنید. این گونه از قندها دارای کالری کمتر و جایگزین مناسبی برای قندهای متداول هستند.

  • شیرینی‌ها را از خانه بیرون ببرید تا وسوسه خوردن آن را نداشته باشید.
  • قبل از خواب شیرینی نخورید. نبود فعالیت شیرینی را تبدیل به چربی می‌کند.
  • بعد از تمرینات سخت می‌توانید از کربوهیدرات و شیرینی‌ها استفاده کنید.

 

غذاهای مناسب را انتخاب کنید

پا به رستوران نگذارید مگر اینکه بتوانید خودتان را کنترل کنید. غالباً در غذاهای رستورانی مقادیر زیادی چربی و نمک وجود دارد که هر دو آن‌ها می‌تواند برای شما نامناسب باشد. لذا سعی کنید در انتخاب غذا به عنوان کسی که دوست دارد لاغر شود، از بشقاب‌های سبزی‌ها و غذاهای سالم استفاده کنید.

 

در کالری ورودی و خروجی تعادل ایجاد کنید

بدن‌سازان حرفه‌ای قانونی دارند که بر اساس آن مقدار کالری مصرفی را باید بسوزانند تا چاق‌تر نشوند. شما نیز غذاهایی را که می‌خورید و کالری همراه آن‌ها را باید در نظر داشته باشید و فعالیت‌های ورزشی را بر اساس آن تنظیم کنید تا لاغر بمانید.

 

تعداد وعده‌های غذایی را مشخص کنید

بر اساس یک تصور باطل شما باید روزی شش وعده غذا بخورید؛ اما اگر کمی ریزبینانه به این گفته وارد شوید متوجه خواهید شد که این کار فقط باعث چاق‌تر شدن شما می‌شود. برای تأمین مواد لازم برای گلیکوژن، آمینواسیدهای بدن یا جلوگیری از کاتابولسم (کاهش سوخت و ساز سلولی) شما لازم است که میزان کالری مناسب به بدن برساند. بر همین اساس تعداد وعده مهم نیست و کافی است که کالری را به وعده‌های غذایی تقسیم کند و بر اساس آن در هر وعده غذا بخورید.

شقاق چیست و چگونه با ورزش درمان می‌شود؟
حتما بخوانید

 

هرگز صبحانه پر چرب نخورید

تصور اینکه خوردن صبحانه می‌تواند در لاغری و عضله سازی شما تأثیر به سزایی داشته باشد، کاملاً غلط است. اگر غذاهای چرب را اول صبح میل کنید ممکن است مقداری از آن در طول روز مصرف شود ولی مابقی آن در بدن شما ذخیره می‌شود؛ بنابراین بهتر است که به جای خوردن صبحانه پرچرب، وعده‌ای با پروتئین کافی و غنی از دیگر ترکیبات سالم بدون شکر و قند بخورید.

 

سخن پایانی

به عنوان یک توصیه همیشه اهداف خودتان را قابل دستیابی یا کمی فراتر از توانایی خودتان قرار دهید. با تغییر وعده‌های خودتان به غذای بدنسازان حرفه ای شما هیچ‌وقت لاغر نمی‌شوید و باید در کنار آن، ورزش را پیگیری کنید. در غیر این صورت فقط شما مقدار چربی کمتری خورده‌اید و توده چربی سابق در بدن شما همچنان باقی خواهد ماند؛ بنابراین علاوه بر اینکه غذای خود را تغییر می‌دهید سبک زندگی خودتان را نیز به مانند بدنسازان حرفه‌ای کنید. لازم نیست ورزش‌های سخت انجام دهید. کافی است که کمی به تحرک روزانه خود اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چربی سوزی به مطالب مرتبط در جیمیتو مراجعه کنید.

 

مقاله درمورد غذای بدنسازان حرفه ای چیست؟ با برنامه غذایی آن‌ها آشنا شوید 2020

تناسب اندام ، لاغری ، افزایش وزن ، برنامه تمرینی ، برنامه غذایی

ممکن است شما دوست داشته باشید