مقاله درمورد خواص خرما در بدنسازی چیست؟ 2020 | تناسب اندام|فیتنس|برنامه غذایی|مکمل ورزشی

مقاله درمورد خواص خرما در بدنسازی چیست؟ 2020

خرما از نظر کربوهیدرات، قند، مواد معدنی و پتاسیم بسیار غنی است. به همین دلیل در میان بدنسازان از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. انسان در هر روز به ۹ میلی‌گرم آهن نیاز دارد که در هر ۱۰۰ گرم خرما ۳ تا ۵ میلی‌گرم آهن است. با خوردن چند عدد خرما در روز آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود. آهن ترمیم کننده و سازنده گلبول‌های قرمز خون است؛ خوردن خرما درمان کم خونی است. در این مقاله قصد داریم به خواص خرما در بدنسازی اشاره کنیم با جیمیتو همراه ما باشید.

 

خواص خرما در بدنسازی

خرما منبع خوبی برای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به شمار می‌رود. هم‌چنین به عنوان منبع خوبی برای انرژی، قند، و فیبر شناخته می‌شود. در ادامه قصد داریم به خواص خرما در بدنسازی بپردازیم.

 

کربوهیدرات مفید

کربوهیدرات‌ها سوخت اصلی بدن را تشکیل می‌دهد؛ همانگونه که یک اتومبیل بدون سوخت حرکت نمی‌کند، بدن انسان نیز بدون کربوهیدرات نمی‌تواند حرکت کند. یک عدد خرما حدودا ۶۶ کالری و ۱۵ گرم شکر دارد. و این یعنی یک عدد خرما سرشار از انرژی است. باتوجه به پایین بودن شاخص گلیسمی این خوراکی خوردن آن به بدنسازان توصیه می‌شود. توصیه می‌شود ۲ تا ۴ عدد خرما را حدود ۳۰ دقیقه قبل از تمرین بخورید. اگر شدت تمرینات شما پایین است می‌توانید حدود ۹۰ دقیقه قبل از تمرین ۴ عدد خرما بخورید.

 

مانع گرفتگی عضلات

از دیگر مواد معدنی موجود در خرما می‌توان به پتاسیم اشاره کرد. هنگام انجام فعالیت ورزشی معمولا میزان پتاسیم موجود در بدن کاهش پیدا می‌کند. کمبود پتاسیم در بدن باعث گرقتگی عضلات و ضعف می‌شود و با توجه به وجود پتاسیم در خرما به بدنسازان توصیه می‌شود حتما چند عدد از آن را قبل از تمرین بخورند. نکته جالب توجه اینکه میزان پتاسیم موجود در یک عدد خرما بیشتر از میزان این ماده معدنی در نوشابه‌های انرژی‌زاست.

رژیم غذایی نظامی : تحقیقات در مورد ۱۰ پوند کاهش وزن در ۷ روز چه می‌گویند
حتما بخوانید

 

افزایش سرعت ریکاوری

خواص خرما در بدنسازی فقط به تامین انرژی ورزشکاران منتهی نمی‌شود! عضلات بعد از تمرین به انسولین بسیار حساس می‌شوند و میزان ذخیره گلیکوژن به ماکزیمم مقدار ممکن در بدن می‌رسد؛ به همین دلیل خوردن خرما علاوه بر تامین انرژی از دست رفته باعث افزایش سرعت ریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت بدنسازی می‌شود.

 

یک شیرینی طبیعی

خرما یک شیرین کننده طبیعی است که می‌توان آن را در اسموتی، شیر موز و انواع اوت میل استفاده کرد بدون اینکه کالری اضافی به بدن تحمیل کنید. تهیه شیر موز به همراه چند عدد خرما انرژی بسیار زیادی را به شما می‌دهد که می‎تواند به شما در وزنه زدن کمک بسیار زیادی بکند پس خرما را فراموش نکنید.

 

میان وعده ساده

اگر به دنبال یک میان وعده ساده و ارزان هستید حتما خرما را در اولویت قرار دهید. قبل از اینکه به باشگاه بروید و یا در مسیر باشگاه کافیست چند عدد خرما را نوش جان کنید. خرما نه تنها انرژی را به بدن شما می‌رساند دارای قند پیچیده است و اجازه نمی‌دهد شما سریع گرسنه شوید.

 

مقاله درمورد خواص خرما در بدنسازی چیست؟ 2020

تناسب اندام ، لاغری ، افزایش وزن ، برنامه تمرینی ، برنامه غذایی

ممکن است شما دوست داشته باشید