تغذیه در دوران حجم

0

برای کسب حداکثر نتیجه در دوران حجم، باید شش تا هشت وعده غذایی برای خود درنظر بگیرید و هر دو ساعت پروتیین کافی به بدن خود برسانید تا عضلات آمینو اسید های لازم برای رشد عضلانی را در اختیار داشته باشند. حتی اگر شبها بیدار شدید، یک لیوان شیر یا پودر پروتیین یا قرص های آمینواسید یا همه آن ها باهم می توانند به عضلات شما کمک کنند. تغذیه در دوران حجم

اغلب حرفه ای ها قبل از خواب یک نوشیدنی پروتتین آماده کرده و در یخچال می گذارند و هر زمان که در شب از خواب بیدار شدند، به عضلات خود پروتیین با کیفیت بالا می رسانند.

سیری و گرسنگی در پرورش اندام معنای ندارد، شما قرار نیست غذا بخورید تا سیر شوید، غذا خوردن شما هدف دیگیری دارد آن هم رشد عضلانی است. بنابراین زمانی که نوبت یک وعده غذایی مرسد به هر ترتیبی باید آن را پایین داد (خورد) .

خوردن شما جهت تامین نیازهای عضلات و طبق یک حساب و کتاب دقیق انجام می گیرد، حال چه گرسنه باشید چه سیر هیچ ربطی به متابولیزم بدن و رشد عضلانی شما ندارد. در دوران حجم شما باید آنقدر در طول روز بخورید تا کالری ، پروتیین ، کربوهیدرات و ویتامین های مورد نیاز عضلات برای رشد را طی چند وعده غذایی متناسب به بدن برسانید.

این طوری نیست که در یک وعده ۳۰۰ گرم پروتئین مصرف کرده و در دیگر وعده ها هیچ ، آن وقت مدعی مصرف مقدار کافی پروتیین روزانه هم بود. اگر حداکثر مقداری را که از نظر مقدار کالری و پروتیین و … باید بخورید، میخورید و باز هم گرسنه هستید باید وضعیت چربی بدن خود را در نظر بگیرید، ممکن است متابولیزم پایه بدن شما بالا باشد و هرچه می خورید به نحوی می سوزد، اما اگر وزن بدن شما به سرعت در حال افزایش است، مقدار کالری را کمی محدود کنید، سرعت افزایش حجم توده عضلانی برعکس چربی خیلی زیاد نیست.

مقاله درمورد طرز تهیه کاپوچینو خوشمزه در خانه مرحله به مرحله 2020
حتما بخوانید

اشکال ندارد اگر در دوران حجم، کمی هم چربی به بدن شما اضافه شود، اما از کنار این موضوع خیلی راحت نگذرید و اجازه ندهید این چربی ها روی هم تل انبار شوند. در صورتی که لازم بود هر دو سه ماه یکبار، یکی دو هفته از وقت خود را به کم کردن ذخیره های چربی اختصاص دهید و سوزاندن این چربی های بوجود آمده را برای روی های آخر نگذارید.

تغذیه در دوران حجم

در حال ارسال
نظرات کاربر
( رای)