بهترین ویتامین ها برای آقایان چه ویتامین هایی است؟

0

بهترین ویتامین ها برای آقایان چه ویتامین هایی است ؟

در یک زندگی ایده آل ، ما همیشه می‌خواهیم غذاهایی ارگانیک و سرشار از مواد مغذی که تمام انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن ما را تامین کند، مصرف کنیم. بهترین ویتامین ها برای آقایان چه ویتامین هایی است؟

این امر برای بسیاری از مردان همیشه ممکن نیست. تحقیقات ثابت کرده است حتی در کشورهای توسعه یافته، ویتامین‌های مورد نیاز مردان به اندازه کافی مصرف نمی‌شود.

درصد زیادی از آقایان، امروزه از یک رژیم غربی پیروی می‌کنند. که اغلب کمبود ویتامین یا مواد مغذی را تجربه می‌کنند، این امر عمدتاً به دلیل نداشتن یک رژیم غذایی سالم است. مصرف کم سبزیجات و میوه‌ها نیز دلیل دیگر آن می‌باشد.

مردان اغلب منزیم کافی مصرف نمی‌کنند و همچنین ویتامین D بدنشان پایین است.

با رفع کمبودها و مصرف مواد مغذی بیشتر، سلامت عمومی مردان بهتر می‌شود و در ادامه افزایش قدرت عضلانی، سوخت و ساز سریع، کاهش چربی، انرژی بیشتر، خواب بهتر، بهبود عملکرد جنسی و همچنین محافظت در مقابل گرما، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات را نیز به دنبال خواهد داشت. بهترین ویتامین ها برای آقایان چه ویتامین هایی است؟

بهترین ویتامین ها برای آقایان

سوالی که مکررا مطرح می شود این است که بهترین ویتامین ها برای آقایان چیست ؟ در ادامه لیستی از بهترین ویتامین ها برای آقایان تهیه شده است :

  1. ویتامین D3

کمبود ویتامین D یکی از کمبودهای مهم و شایع در مردان و زنان بالغ است. تخمین زده شده که ۴۵ تا ۷۵ درصد از کل بزرگسالان حداقل مقدار کمی کمبود ویتامین D را دارند، به ویژه افرادی که در هوای سرد زندگی می کنند و بیشتر وقت خود را داخل خانه سپری می کنند.

مردان نیاز به ویتامین D3 دارند تا بدن به اندازه کافی تستوسترون تولید کند، تا به داشتن استخوانهای قوی، سلامت مغز کمک کند. بنابراین ویتامین D3 یکی از بهترین ویتامین ها برا آقایان است.

مقاله درمورد تمرینات سینه در کنار کای گیرین - نسل آهن مگ 2020
حتما بخوانید

همچنین به کنترل کلسترول، فشار خون کمک کرده و باعث جلوگیری از افسردگی می‌شود.

کسانی که به کمبود این ویتامین دچار هستند ۸۰ درصد احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را دارند.

این ویتامین در غذاهای خاصی مانند: تخم مرغ، محصولات لبنی و حتی قارچ‌ها موجود است، اما یک روش طبیعی که به وفور یافت می شود استفاده از نور مستقیم خورشید می باشد.

روزانه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کافی است که این ویتامین را از نور خورشید به دست آورید.

  1. ویتامین B12

بسیاری از مردان و زنان از کمبود این ویتامین رنج می برند، و دلایل مختلفی نیز دارد.

مطالعات نشان می دهد که اکثر مردان از این ویتامین در رژیم غذایی روزانه استفاده می کنند(گوشت گاو، مرغ، تخم مرغ) اما اغلب با جذب مناسب این ویتامین مشکل دارند.

دلیل آن هم این است که با مصرف داروها، قدرت جذب این ویتامین به بدن کم می‌شود. به خصوص افراد مسن و افراد دیابتی که دارو مصرف می کنند.

کمبود این ویتامین باعث خستگی و ایجاد مشکلاتی در سیستم عصبی شما می‌شود. این ویتامین با مصرف گوشت گاو، گوشت گوساله، ماهی برای به دست می‌آید.

با این شرایط ویتامین B12 نیز به عنوان یکی از بهترین وبتامین ها برای آقایان شناخته می شود.

بهترین ویتامین ها

  1. ویتامین های آنتی اکسیدان (ویتامینC ، E ، A)

رژیم غذایی شامل آنتی اکسیدان مانند میوه‌ها، سبزیجات (بخصوص سبزیجات تیره برگ مثل اسفناج)، گل کلم بهترین راه برای جذب آنتی اکسیدان‌های محافظ از جمله ویتامین C و A می باشد.

بزرگترین مزیت این آنتی اکسیدان‌ها مبارزه با روند پیری زودرس، سرطان و بیماری‌های قلبی است.

با کهولت سن در مردان ، مصرف آنتی اکسیدان‌ها کمک می کند تا از سلول‌های سالم محفاظت شود، از جهش سلولی و رشد تمور نیز جلوگیری می کند.

پوست خشک و تحریک شده، شب کوری، حساسیت به نور می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین A یا ویتامین E  باشد.

مصرف ویتامین C ، سبزیجات و میوه‌جات به علاوه آجیل و دانه‌هایی مثل بادام و تخمه آفتابگردان باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، تصلب شرایین، آسیب پوست و دیابت می شود.

دراز نشست باعث لاغری شکم و سیکس‌پک می‌شود؟
حتما بخوانید

پزشکان معتقند ویتامین های A,E,C جزو بهترین ویتامین ها برای آقایان است و بر استفاده از رژیم غذایی شامل این ویتامین ها تاکید کرده اند.

  1. ویتامین K

این ویتامین یکی از بهترین ویتامین ها برای آقایان جهت ساخت و نگهداری استخوان های قوی، جلوگیری از لخته شدن خون و بیماری‌های قلبی می باشد.

کمبود ویتامین K در مردان شایع است به خصوص کسانی که به طور منظم سبزیجات و محصولات لبنی مصرف نمی‌کنند و یا کسانی که آنتی بیوتیک و دارو مصرف می‌کنند.

ویتامین K1 در بسیاری از سبزیجات سبز وجود دارد، در حالی که ویتامین K2 در مواردی مانند محصولات لبنی یافت می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از کمبود ویتامین K، خوردن مقدار زیادی سبزیجات مختلف، از جمله سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی، کلم و همچنین برخی از ماهی‌ها است.

بهترین ویتامین ها برای آقایان شامل ویتامین های ذکر شده در بالاست.  علاوه بر این تمام مردان باید تلاش کنند مصرف این مواد معدنی ضروری و اسید های چرب را در برنامه غذایی خود قرار دهند. در ادامه به این مواد غذایی نیز اشاره می شود :

  1. منیزیم

یک ماده معدنی الکترولیتی است که در تنظیم کلسیم، پتاسیم، و سدیم بدن کاربرد دارد.

و از فشار خون بالا، اسپاسم عضلانی، سردرد و بیماری قلبی نیز جلوگیری می‌کند.

از علائم کمبود منیزیم می توان به این موارد اشاره کرد: کشش عضلانی، مشکل در حمام رفتن، مشکل در خواب.

شما با مصرف سبزیجات، لوبیا، آجیل و دانه‌های خوراکی(بادام و … ) می‌توانید کمبود منیزیم بدن خود را تامین کنید.

روغن ماهی امگا 3

  1. روغن ماهی اُمِگا ۳

طبق تحقیقاتی مصرف ماهی هایی که اسیدهای چرب امگا ۳ دارند مثل قزل آلا، ساردین، ماهی تُن، هالیبوت بسیار مفید است.

خوردن ماهی چندین بار در هفته یا مصرف یک مکمل روغن ماهی امگا ۳ برابر با ۱۰۰۰ میلی گرم در روز، بهترین راه برای اطمینان از کافی بودن آن می باشد.

  1. پتاسیم

پتاسیم خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی، به ویژه فشار خون بالا که از هر سه نفر مرد بالغ یک نفر گرفتار آن است را کاهش می‌دهد.

در بدنسازی چای بهتر است یا قهوه
حتما بخوانید

کمبود پتاسیم به سلامت استخوان، سوخت و ساز بدن، خستگی، هضم ضعیف، و اسپاسم عضلانی مرتبط می‌باشد.

طبق تحقیقات انجام شده درصد قابل توجهی از بزرگسالان کمتر از نیمی از مقدار توصیه شده پتاسیم را که بدنشان نیاز دارد، مصرف می‌کنند.

شما می توانید با خوردن غذاهای مانند لوبیا، آوکادو ، سیب زمینی شیرین، موز و گوشت گاو به نیازهای پتاسیم خود برسید.

عوامل خطر برای کمبود ویتامین در مردان

عوامل خطرسازی که یک مرد را به احتمال زیاد  با کمبود حداقل یکی از ویتامین ها و یا سایر مواد مغذی مواجه می‌کند عبارتند از:

  • خوردن یک رژیم غذایی نامناسب، به ویژه مصرف کم سبزیجات و میوه های تازه
  • سالمندان (مشکلات تغذیه ای در مردان مسن می تواند با کاهش میزان متابولیسم پایه و اشتها، کاهش ترشح معده از آب گوشت، تغییرات در تنظیم مایعات و الکترولیت و بیماری های مزمن همراه باشد)
  • اجتناب از مصرف اکثر محصولات و یا همه محصولات حیوانی (گیاهخواران)
  • داشتن هر گونه آلرژی غذایی که گروه های خاصی از مواد غذایی را حذف می کنند مانند عدم تحمل محصولات لبنی
  • داشتن وزن کم و مصرف کالری کم
  • داشتن وضعیت ضعیف اجتماعی و اقتصادی، داشتن تحصیلات پایین و تجربه فقر (که می تواند برای خرید کالاهای اساسی و مواد غذایی تازه کار را سخت تر کند)
  • مصرف داروهایی که اثرات برخی از ویتامین ها را مختل می کند

تحقیقات نشان می دهد مردان احتمال بیشتری دارند که در برخی از ویتامین ها کمبود داشته باشند، در صورتی که رژیم غذایی کم ارزشی مصرف کنند،

لذا می بایست مصرف بهترین ویتامین ها برای آقایان را همیشه مد نظر قرار قرار دهند تا از کاهش ویتامین های ضروری بدن جلوگیری کنند.


 

  •  خواص خوراکی ها
  •  رژیم و تغذیه
  •  سلامت و بهداشت مردان
  •  سلامتی و بهداشت
  •  ویتامین ها و مکمل
  •  Best Vitamins For Men
  •  Vitamins
  •  بهترین ویتامین برای آقایان
  •  بهترین ویتامین ها
  •  ویتامین خوب برای آقایان

ویتامین ها

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
( رای)