اثر مصرف کربوهیدرات روی سطح تستوسترون

0

همه می‌دانیم که مصرف چربی و کلسترول اثر مثبتی روی تولید هورمون‌ها به خصوص تستوسترون می‌گذارد. اما در مورد اثر مصرف کربوهیدرات چه می‌دانیم؟ اثر مصرف کربوهیدرات روی سطح تستوسترون

در مورد تستوسترون، مطالب مختلفی در تناسب اندام منتشر کرده‌ام و سعی می‌کنم از جنبه‌های مختلف به این موضوع مهم نگاه کنم.

  • چگونه به صورت طبیعی سطح تستوسترون خود را بالا ببرم
  • چرا به درمان جایگزینی تستوسترون نیاز پیدا می کنیم
  • درمان جایگزینی تستوسترون چی هست و چطور باید انجام بشه

تستوسترون مشتق شده از هورمونی به نام حاملنولون است. کلسترول هم ماده اولیه برای تولید این هورمون‌ها است. به همین دلیل توصیه نمی‌شود که رژیم‌های کم چرب را ادامه دهید چون تولید هورمون را با مشکل مواجه می‌کند. (حالا هی داخل سوپرمارکت دنبال ماست کم چرب برید ) اثر مصرف کربوهیدرات روی سطح تستوسترون

اما تکلیف مصرف کربوهیدرات چه می‌شود؟

خیلی خلاصه جواب بدهم: کربوهیدرات نقشی در تولید تسستوسترون ندارد اما با تولید انسولین، باعث سرکوب کورتیزول و حفظ تستوسترون می‌شود.

تستوسترون چه نیازی به انسولین دارد؟

وقتی باشگاه می‌روید و تمرین می‌کنید، بدن شروع به ترشح کورتیزول می‌کند که مشکلی ندارد. اما اگه تولید آن مدیریت نشود اثر مخربی روی عضلات خواهد گذاشت.

وقتی به تخریب عضلات اشاره می‌کنم منظورم فقط شکسته شدن پروتئین‌ها نیست بلکه به اثر منفی روی تولید تستوسترون هم اشاره می‌کنم.

برای اینکه تولید کورتیزول را محدود کنیم کربوهیدرات مصرف می‌کنیم تا باعث افزایش انسولین شود.

بهترین رژیم غذایی افزایش وزن
حتما بخوانید

خوب حالا باید چکار کرد؟

حالا که می‌دانیم مصرف کربوهیدرات روی سطح تستوسترون اثر مثبت می‌گذارد چکار باید کرد؟

۱. آمینو اسید و دکسترین سایکلین مصرف کنید

مصرف آمینو اسید‌ها، کربوهیدرات‌هایی مثل: دکسترین سایکلین و لوسین خیلی مفید است.

۲. میزان درستی مصرف کنید

مصرف آمینو اسیدها و لوسین و کربوهیدرات‌ها برای تحریک تولید انسولین و سنتز پروتئین خیلی خوب است اما مصرف هر چیزی یک محدودیتی دارد.

یک بدنساز مرد با جثه متوسط ۲۵-۳۵ گرم و بدنساز زن ۱۵ گرم مصرف مناسب است.

سعی کنید این مواد را بیشتر در ساعت‌های قبل و بعد تمرین مصرف کنید.

از طرفی اگر حجم تمرینات بالاتری دارید می‌توانید مقادیر بیشتری هم مصرف کنید. (۵۰-۷۰ گرم)

۳. با مقادیر محدود شروع کنید

مصرف کربوهیدرات زیادی باعث کاهش حساسیت به انسولین در بدن می‌شود که خبر خوبی نیست.

با مقادیر ۲۰-۲۵ گرم شروع کنید و بسته به دوره ریکاوری و حجم تمرینات این مقدار را بیشتر کنید. همین ۲۵ گرم حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد بنابراین در مصرف دقت کنید.

 

  •  مصرف کربوهیدرات
  •  مصرف کربوهیدرات در شب
  •  مصرف کربوهیدرات با شیر
  •  مصرف کربوهیدرات برای چاقی
  •  مصرف کربوهیدرات قبل از خواب
  •  مصرف کربوهیدرات حین تمرین
  •  مصرف کربوهیدرات برای ورزشکاران
  •  مصرف کربوهیدرات در بارداری
  •  مصرف کربوهیدرات در ورزش

مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
3.33 (3 رای)