مزایای نوشیدنی‌های پروتئینی

0

نوشیدنی‌های پروتئینی از ترکیب پودر پروتئین و مایعات تشکیل‌شده‌اند و برخی اوقات دارای مواد دیگری نیز می‌باشند که معمولاً بعد از تمرین یا به‌عنوان جایگزین غذایی به‌کاربرده می‌شوند. بیشتر این نوشیدنی‌ها صرفاً توسط بدن‌سازان استفاده می‌شد اما امروزه اغلب افراد به‌منظور دستیابی به اهداف بدن‌سازی یا رژیم غذایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. پروتئین به‌کاربرده شده در اغلب نوشیدنی‌های پروتئینی از وی، شیر گاو، سویا یا شاهدانه تأمین می‌شود. افزودن نوشیدنی‌های پروتئینی به رژیم غذایی دارای مزایای متعددی می‌باشند.

کنترل وزن

نوشیدنی‌های پروتئینی که به‌عنوان جایگزین غذایی به‌کاربرده می‌شوند می‌توانند منجر به کنترل چربی و کالری گردیده و از این طریق برای کنترل وزن مناسب می‌باشند. تنظیم میزان غذای مصرفی یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های افراد هست و ازآنجایی‌که بسیاری از پودرهای پروتئینی دارای کالری، چربی، پروتئین و کربوهیدرات تعیین‌شده‌ای هستند برای کاهش وزن مناسب می‌باشند. اصول موفقیت

ایجاد ماهیچه

زمانی که تمرین می‌کنید، صرف‌نظر از تمرینات استقامتی یا سایر تمرینات، بافت‌های ماهیچه‌ای آسیب داده و به‌منظور رشد ماهیچه ضروری است که ماهیچه‌ها بازسازی شوند. نوشیدنی‌های پروتئینی منجر به تسریع فرایند بازسازی می‌گردند. استفاده از نوشیدنی‌های پروتئینی منجر به کنترل میزان پروتئین گردیده و ازآنجایی‌که دارای ماهیت مایع هست، با سرعت بیشتری جذب‌شده و وارد جریان خون می‌گردند.

سهولت

مصرف پروتئین‌های باکیفیت از طریق غذاها نیازمند آماده‌سازی بوده و تهیه آن به زمان بیشتری نیاز دارد. در برخی شرایط افراد فرصت زیادی برای تهیه غذا ندارند و در این مواقع نوشیدنی‌های پروتئینی بسیار مناسب می‌باشند.

جذب مواد مغذی

یکی از اصلی‌ترین مزایای تهیه و مصرف نوشیدنی‌های پروتئینی تأمین مواد مغذی موردنیاز بدن هست. با استفاده از یک نوشیدنی می‌توانید از مواد متعددی نظیر توت منجمد، روغن کتان، ژل آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، کره بادام‌زمینی و … بهره‌مند شوید. شما همچنین می‌توانید مواد غذایی متعددی را به آن افزوده و استفاده نمایید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
( رای)