خانه / تناسب اندام / افزایش وزن / روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی
روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی

روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی

راز اصلی افزایش وزن غذا است . هر چه بیشتر بخورید بیشتر وزن خواهید آورد . در حالی که خوردن ۳ وعده غذای اصلی در روز خوب است . اما چناچه بتوانید روزی ۶ وعده یا بیشتر غذا بخورید خیلی بهتر است . روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی

وعده های کوچک تر اما به فواصل کمتر میل کنید یعنی مثلا هر ۳ ساعت یکبار . اگر نمی توانید زمان ۶ وعده در روز غذا خوردن را در برنامه های کاری شلوغ خود پیدا کنید ۳ وعده غذایی اصلی را به همراه چند میان وعده میل کنید .

قوانین اصلی افزایش وزن عبارتند از: هرگز در یک وعده پر خوری نکنید ( چرا که این کار باعث ورم کردن و تولید گاز می شود و در واقع می توانید منجر به کاهش وزن شود ) و هرگز نگذارید که احساس گرسنگی با شما بماند.

لازم است که به طور مداوم به بدن پروتئین و مواد مغذی برسانید. سعی کنید که خواب منظم ، تغذیه اصولی و تمرینات منظم داشته باشید . از سوزاندن کالر های اضافی و اجرای فعالیت های ضروری در دوران افزایش وزن خودداری کنید . احساسات خود را کنترل کنید .

NoSmoking

سیگار نکشید. سیگار با افزایش وزن منافات دارد و با بالا بردن قند خون اشتها را کاهش میدهد

روی اهمیت یک صبحانه کامل تا به حال تاکید مناسبی نشده است . مهم ترین وعده غذای روز صبحانه است چرا که در این وعده بدن بعد از چند ساعت در اختیار نداشتن غذا . سوخت گیری مجدد می کند . بعد از هر وعده غذایی با نشستن اجازه دهید  که بدن آنها را هضم کند . می توانید پاها را بالاتر ازبدن قرار  دهید با این عمل حدود یک سوم از وزن بدن اطراف معده متمرکز می شود و می تواند به هضم کمک کند.

قبل از شروع و مصرف این دوره حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا نسبت به مجاز بودن این برنامه برای بدن شما آزمایشگاه مربوطه را انجام نماید، در صورتی که در گذشته از برنامه ها  و دارو های افزایش وزن گذرانده و مصرف کرده این حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

یک برنامه غذایی ساده برای افزایش وزن :

صبحانه

۱۰ الی ۲۲۰ گرم جگر یا استیک یا همبرگر یا مغز یا ماهی

۴ الی ۶ عدد تم مرغ (سفیده) یا ۱۱۰ گرم پنیر

۱لیوان شیر

۲قطعه نان تست گدنم با کره

مکمل ها

۱ عدد ویتامین B کمپلکس

۳ عدد ویتامین E 600 الی ۱۲۰۰ واحد

۱عدد قرص alfalfa

۱ عدد ویتامین c (300 میلی گرم)

۱عدد قرص kelp

۱عددکپسول روغن halibut

۱ عدد قرص hypothalamus

۱عدد قرص hypo-zyme

۳عدد قرص hcl  قبل از غذا

۱عدد قرص روی با paBa

۱عدد قرص lipotropic   (۲۵۰ میلی گرم از کولین،اینیستول، میتونین)

ناهار

تخم مرغ بدون محدودیت(سفیده)

گوشت هر نوع بدون محدودیت

۲۲۰ گرم پنیر

سبزیجات و سالاد

میوه

مکمل ناهار

۱عدد قرص آهن

۴عدد قرص کلسیم

شام

مانند ناهار + ماست

مکمل های خاص

۱۰آمینو اسید و قرص desiccated-liver هر سه ساعت یک بار

۱۰ گرم آرژنین وآورنیتین( قبل از خواب)

۵ گرم تریپتوفان( قبل از خواب)

روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی

در حال ارسال
نظرات کاربر
3 (3 رای)

حتما ببینید

رویکردی جدید در ریکاوری عضلات بدن بعد از اتمام تمرین

رویکردی جدید در ریکاوری عضلات بدن بعد از اتمام تمرین

در این مقاله از تناسب اندام سعی کرده ایم نکات کلیدی درباره کارهایی که باید …

چه هنگامی عضله رشد می کند

چه هنگامی عضله رشد می کند

در باشگاه با هدف به اصطلاح دم انداختن وزنه نزنيد !!! چه هنگامی عضله رشد …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *