خانه / آموزش / برنامه تمرینی / حرکات ورزشی برای لاغری شکم
حرکات ورزشی برای لاغری شکم

حرکات ورزشی برای لاغری شکم

ورزش شکم یکی از راه های آب کردن شکم است. در این مقاله حرکاتی برای چربی سوزی شکم و فرم دهی به عضلات شکم آموزش داده می شود که می توان هم در منزل و هم در باشگاه انجام داد. درست است که ورزش شکم و فرم دادن به آن ها کار چندان راحتی نیست ، اما مهم این است که حتی در خانه هم می توان این کار را انجام داد. نا گفته نماند که برای چربی سوزی شکم نباید تاثیر ورزش های قدرتی را نادیده گرفت. شاید کمی سخت باشد اما تاثیر زیادی در فرم دادن و تقویت عضلات شکم دارد. حرکات ورزشی برای لاغری شکم

تحقیقات انجام شده نشان داده است که برای چربی سوزی و فرم دادن به عضلات شکم ، ورزش به تنهایی کافی نیست! بلکه علاوه بر ورزش باید غذاهای سالم همراه با پروتئین و فیبر مصرف کنیم و وعده های غذایی مان را کنترل کنیم. این روش ها در کنار ورزش کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید ، متابولیسم بدن را بالا ببرید و در نتیجه چربی بیشتری بسوزانید. اگر به اندازه کافی انگیزه برای خوش اندام شدن دارید اما نمی خواهید وقت و هزینه زیادی صرف باشگاه رفتن بکنید ، این ورزش ها را در خانه امتحان کنید. با تناسب اندام همراه باشید!

تمرین bird dog

در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. دست ها باید زیر شانه و زانوها زیر باسن قرار بگیرد. پای راست را به عقب و دست راست را به سمت جلو بکشید. به آرامی دست و پا را بلند کنید و مراقب باشید کمر به داخل حالت قوس نگیرد. عضلات شکم و باسن را فشرده کنید. سپس دست و پا را به حالت اولیه برگردانید و این تمرین از حرکات ورزشی برای لاغری شکم را برای دست و پای چپ نیز تکرار کنید. سم زدایی بدن

تمرین bird dog برای چربی سوزی شکم

تمرین برپی

ابتدا صاف بایستید سپس در حالت اسکات بدن را پایین بیاورید و دست ها را در مقابل خود روی زمین قرار دهید. در حالی که عضلات شکم را سفت کرده اید ، پاها را با حالت پرش به عقب برده و در حالت پوش آپ قرار بگیرید. یک حرکت پوش آپ بزنید و پاها را با حرکت پرش دوباره به حالت اسکات برگردانید و بایستید. تا جایی که می توانید این تمرین از حرکات ورزشی برای لاغری شکم را تکرار کنید.

حرکت برپی برای چربی سوزی شکم

لگ ریز

به پشت دراز بکشید و دست ها را در کنار بدن قرار دهید. اگر گودی کمر دارید، دست ها را کمی زیر باسن قرار دهید. هنگام ورزش قسمت بالاتنه باید کاملا بی حرکت باشد. با کمک عضلات شکم پاها را تا زاویه 90 درجه بالا بیاورید. سپس پاها را بدون این که به زمین برخورد کند پایین بیاورید.

حرکت لگ ریز برای چربی سوزی شکم

 فلاتر کیک

به پشت دراز بکشید و دست ها را در کنار بدن قرار دهید. سر را بالا بگیرید ، طوری که شانه ها از زمین فاصله بگیرند. به اندازه 12 سانتیمتر پاها را از زمین دور کنید و در حالی که عضلات شکم را فشرده اید پاها را همانند تصویر به ترتیب بالا و پایین حرکت دهید.

حرکات ورزشی برای لاغری شکم = فلاتر کیک

حرکت شکم کوهنورد

برای شروع این تمرین از حرکات ورزشی برای لاغری شکم ، ابتدا در حالت پوش آپ قرار بگیرید. زانوی راست را خم کرده و به سینه نزدیک کنید سپس به حالت اولیه برگردانید و همین کار را با زانوی چپ نیز تکرار کنید. این تمرین را تا جایی که می توانید با سرعت بالا انجام دهید.

حرکت شکم کوهنورد
حرکت شکم کوهنورد

ورزش pike

جهت اجرای این حرکت از حرکات ورزشی برای لاغری شکم ، ابتدا در حالت پلانک قرار بگیرید و پاها را روی یک حوله یا بشقاب کاغذی قرار دهید. با کمک عضلات شکم پاها را به سمت داخل بکشید و بدن را به شکل V در بیاورید. سپس پاها را به حالت اولیه برگردانید.

لاغری شکم و پهلو با تمرین pike

حرکت پلانک

در حالت پلانک قرار بگیرید دست ها را روی زمین و آرنج را درست زیر شانه ها قرار دهید. پاها باید روی انگشت ها ثابت شوند. بدن را با کمک انگشت های پا از زمین چند سانتیمتر فاصله بدهید ، طوری که بدن به شکل یک خط صاف به موازات سطح زمین قرار بگیرد و عضلات شکم را سفت کنید. تا جایی که می توانید این تمرین از حرکات ورزشی برای لاغری شکم را انجام دهید.

حرکت پلانک برای چربی سوزی شکم

پلانک – شنا

در حالت پلانک روی آرنج قرار بگیرید. سپس دست ها را به ترتیب بلند کنید یک حرکت پوش آپ بزنید و دوباره به حالت اولیه یعنی پلانک برگردید.

تمرین شنا - پلانک

چرخش کمر روسی

همانند تصویر در حالت V بنشینید. زانوها را خم کنید و مچ پاها را به هم گره بزنید. بالا تنه را به طرف راست و چپ بچرخانید. در این تمرین نیاز نیست حتما توپ به دست بگیرید می توانید از وسایلی که در خانه دارید استفاده کنید مثل کتاب یا ظرف و ظروف آشپزخانه. تا جایی که می توانید این تمرین برای لاغری شکم را تکرار کنید.

حرکت چرخش کمر روسی
حرکت چرخش کمر روسی

پلانک پهلو

یه سمت راست بدن بخوابید و پاها را درست روی هم قرار دهید و وزنتان را روی آرنج راست بیندازید. آرنج باید درست زیر شانه ها قرار داشته باشد. با کمک عضلات شکم باسن  و بدن را از روی زمین بلند کنید و چند لحظه در همین حالت بمانید. این تمرین لاغری شکم را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

حرکات ورزشی برای لاغری شکم
پلانک از پهلو برای چربی سوزی شکم

دراز نشست با وزنه

یک دمبل و یا یک بشقاب سنگین را در دست ها نگه دارید و با آن دراز و نشست بروید. اگر این ورزش را در خانه انجام می دهید می توانید از وسایل سنگین خانه مثل بطری پر از آب به جای دمبل استفاده کنید.

حرکات ورزشی برای لاغری شکم
حرکت دراز نشست با وزنه
  • حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو
  •  حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو در خانه
  •  حرکات ورزشی برای لاغری شکم و ران
  •  حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو تصویری
  •  حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو در منزل

حرکات ورزشی برای لاغری شکم در خانه

  • کیفیت مطلب
به طور کلی
4.7
در حال ارسال
نظرات کاربر
( رای)

حتما ببینید

برنامه تمرینی بدنسازی برای حجم خشک 10 هفته ای

برنامه تمرینی بدنسازی برای حجم خشک 10 هفته ای

با اجرای این برنامه بدنسازی حجمی ، در طول 10 هفته عضله بسازید. این برنامه …

تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی چگونه است؟ + نکات ناگفته!

تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی چگونه است؟ + نکات ناگفته!

5.0 01                     حرف و حدیث‌های …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *