خانه / آموزش / راهنمای مکمل ها / بهترین روش مصرف بی سی ای ای
بهترین روش مصرف بی سی ای ای

بهترین روش مصرف بی سی ای ای

اگر اطلاعات جامعی درباره نسبت ایده آل آمینو اسیدها ، میزان مصرف و زمان مصرف آن ها داشته باشید ، بهترین نتیجه را از مصرف مکمل بی سی ای ای به دست می آورید. مصرف آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای امروزه در میان ورزشکاران بسیار رایج است. این دسته از مکمل ها مزایای بالقوه زیادی همچون افزایش انرژی ، کاهش خستگی ، افزایش رشد عضلات ، کمک به کاهش وزن ، تقویت حافظه و حتی افزایش طول عمر دارد. به طور کلی سه BCAA اصلی لوسین ، ایزولیسین و والین هستند. بهترین روش مصرف بی سی ای ای

زمانی که بحث بهبود سنتز پروتئین عضلات به ویژه بعد از اتمام تمرین مطرح باشد ، لوسین نقش بسیار مهمی خواهد داشت. والین برای قبل از شروع تمرین اهمیت داشته و به صورت مستقیم نقش به سزایی در کاهش خستگی از طریق مکانیسم در مغز دارد. ایزولیسین یک آمینو اسید ضروری دیگر است که در ترمیم بافت عضلات و حتی افزایش سطح انرژی نقش به سزایی دارد. به عبارت دیگر ، مصرف لوسین به تنهایی کافی نیست! جهت به حداکثر رساندن مزایا به هر سه بی سی ای ای نیاز خواهید داشت. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین روش مصرف بی سی ای ای را برایتان کاملا شرح دهیم. با تناسب اندام  همراه باشید! سم زدایی بدن

بهترین نسبت BCAA

نه تنها دریافت هر سه BCAAs به مقدار کافی حیاتی است ، بلکه نسبت دریافت آن ها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. بهترین نسبت روش مصرف بی سی ای ای 2:1:1 لوسین به ایزولیسین به والین است. بنابراین 6‌ گرم بی سی ای ای حاوی 3 گرم لوسین و 1.5 گرم ایزولیسین و والین است. بالاترین نسبت آن ها 3:1:1 بوده که باید بعد از اتمام تمرین میل کنید ، زیرا لوسین برای سنتز پروتئین عضلات ضروری است. هر نسبت بالاتری باید نسبت کمتری والین و ایزولیسین داشته باشد.

در مصرف مکمل بی سی ای ای زیاده روی نکنید!

شاید شما هم دیده باشید که بسیاری از ورزشکاران همیشه یک بطری حاوی مکمل بی سی ای ای در دستشان دارند و جهت تامین BCAA مورد نیاز روزانه خود همیشه از این مکمل استفاده می کنند ، به این امید که مانع تجزیه بافت عضلات شوند و سنتز پروتئین عضلات و رشد عضلات را افزایش دهند. متاسفانه این تکنیک تاثیر متضاد داشته و در واقع مانع افزایش سطح سنتز پروتئین عضلات می گردد.

تحقیقات انجام شده بر روی روش مصرف بی سی ای ای نشان می دهد که باید این مکمل را به صورت دوره ای مصرف کنید و مابین هر وعده وقفه چند ساعته بیاندازید تا سطح سنتز پروتئین عضلات افزایش یابد. زمانی که لوسین همیشه در جریان خون موجود باشد ( 24/7 ) ، مانع بالا رفتن سطح سنتز پروتئین عضلات که چند ساعت بعد از پایین بودن سطح لوسین خون به وجود می آید ، می شود. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که روش مصرف بی سی ای ای به صورت دوره ای چگونه است ؟! لیست اولویت بندی که در ادامه برایتان شرح می دهیم را پیروی کرده و مکمل bcaa را فقط در این زمان ها میل کنید. هر کاری که انجام می دهید ، از مصرف مداوم این مکمل در طول روز خودداری کنید مگر اینکه هدف شما فراهم کردن انرژی ثابت در طول روز باشد.

آمینو اسیدهای شاخه ای از جمله آمینو اسیدهای ضروری هستند که به مقدار کم و ناکافی در رژیم غذایی روزانه وجود دارند و برای تامین نیاز ورزشکاران باید از منابع خارجی تامین شوند.
این محصول‌ شرکت سایتک نوتریشن حاوی آمینو‌اسید های زنجیره ای لوسین ، ایزولیسین و والین به نسبت 2:1:1 بوده که جلوی کاتابولیسم عضلات را گرفته و به ریکاوری و رشد بیشتر عضلات کمک شایانی می کند.

لیست اولویت بندی مصرف bcaa

  • اولویت اول = افزایش سطح انرژی مورد نیاز تمرینات
  • زمان بندی = تقریبا 30 دقیقه قبل از شروع تمرین

یک روش مصرف بی سی ای ای ، مصرف آن قبل از شروع تمرین به مقدار 6‌ الی 10 گرم است. دلیل این امر این است که بی سی ای ای برخلاف سایر آمینو اسیدها می باشد. لزومی ندارد آن ها اول به داخل کبد بروند و می توانند مستقیما وارد سلول های عضلانی شوند ، جایی که برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • اولویت دوم = بهبود ریکاوری و رشد عضلات
  • زملن بندی = تا 30 دقیقه بعد از اتمام تمرین

دومین روش مصرف بی سی ای ای ، مصرف آن بعد از اتمام تمرین به مقدار 6 الی 10 گرم است. در این مرحله تامین لوسین برای سلول های عضلانی حیاتی است ، جایی که می تواند پروتئین کیناز mTOR را فعال کند و باعث افزایش سطح سنتز پروتئین عضلات و همچنین رشد عضلات گردد.

  • اولویت سوم = افزایش روند سنتز پروتئین عضلات مابین وعده های غذایی
  • زمان بندی = 2 ساعت بعد از اتمام وعده های غذایی

زمانی که وعده غذایی شما شامل حداقل 3 گرم لوسین و 30 گرم پروتئین باشد ، سنتز پروتئین عضلات به صورت مداوم افزایش می یابد. حدود 2 ساعت پس از اتمام غذا ، سنتز پروتئین کاهش یافته اما آمینو اسید آن وعده غذایی همچنان در خون در جریان است. در این زمان ، اگر 3 گرم لوسین مازاد تامین شود ( همچنین دو آمینو اسید دیگر ) روند سنتز پروتئین عضلات ( ناشی از همان وعده غذایی ) بهبود می یابد.

  • اولویت چهارم = افزایش مقدار محتوای لوسین یک وعده غذایی
  • زمان بندی = با وعده های غذایی که حداقل 30 گرم پروتئین تأمین نمی کنند

همانطور که گفته شد برای به حداکثر رساندن سنتز پروتئین ماهیچه شما به حداقل 30 گرم پروتئین کامل و همچنین 3 گرم لوسین نیاز دارید. اگر وعده غذایی شما کمتر از 30 گرم پروتئین تامین نماید ، به احتمال زیاد 3 گرم لوسین مورد نیاز را نیز تامین نمی کند. به منظور افزایش سنتز پروتئین ناشی از وعده های غذایی ، می توانید 6 الی 10 گرم BCAA مصرف کنید. این روش مصرف بی سی ای ای اطمینان حاصل می کند که محتوای لوسین به اندازه کافی تامین شده است.



برچسب ها :

  •  مصرف بی سی ای ای
  •  مصرف بی سی ای ای با کراتین
  •  مصرف بی سی ای ای با گلوتامین
  •  مصرف بی سی ای ای با شیر
  •  مصرف بی سی ای ای حین تمرین
  •  مصرف بی سی ای ای در روزهای غیر تمرین
  •  مصرف بی سی ای ای قبل از خواب

مصرف بی سی ای ای با گینر

 

  • کیفیت مطلب
به طور کلی
4.4
در حال ارسال
نظرات کاربر
( رای)

حتما ببینید

قرص گلوکزامین

قرص گلوکزامین

گلوکزامین یک ماده طبیعی در مایع اطراف مفاصل می باشد. این ماده به طور طبیعی …

برنامه تمرینی بدنسازی برای حجم خشک 10 هفته ای

بهترین زمان مصرف گینر

اگر قصد دارید به سرعت وزن خود را کاهش و به صورت همزمان حجم عضلاتتان …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *