آیا بارفیکس به بلند شدن قد کمک می‌کند؟

0

چه راهی برای بلند شدن قد وجود دارد؟ آیا می‌توانم روی بلند شدن قدم با تمرین‌های ورزشی حساب باز کنم؟ خیلی از افراد با قد خودشان مشکل دارند و دنبال راهی برای بلند شدن قدشان می‌گردند. آیا بارفیکس به بلند شدن قد کمک می‌کند؟

خیلی‌ها سراغ مصرف دارو می‌روند که یا باعث آسیب می‌شود و یا بی‌تأثیر است. اما خیلی از افراد دنبال راه‌های ساده‌تر می‌گردند. یک روش مطمئن و بدون عوارض، بارفیکس است.

بارفیکس یک حرکت ورزشی است که در آن باید از یک میله خودتان را آویزان کنید، و پاها را در هوا معلق نگه دارید. بعد هم بدن خود را بالا بکشید تا چانه‌تان به میله برسد. اخبار ورزشی

اگر بارفیکس زدن را به‌صورت صحیح یاد بگیرید و به‌طور مرتب تمرین کنید، شاید تأثیر فیزیکی چندانی بر قدتان نگذارد، اما فرم بدنتان را تغییر می‌دهد و با نتایج جالبی روبه‌رو خواهید شد.

تمرین با کیسه بوکس برای ناک اوت چربی‌ها
حتما بخوانید

چون برای این‌که ظاهر بلندتری داشته باشید، باید عضلات قوی‌تری بسازید، صاف ایستادن را تمرین کنید و تمرین‌های طولی مثل بارفیکس انجام دهید. آیا بارفیکس به بلند شدن قد کمک می‌کند؟

در این مطلب از تناسب اندام هم به نحوه صحیح انجام حرکت بارفیکس و تأثیر فوق‌العاده‌اش بر بدن و می‌پردازیم و در پایان چند نکته کاربردی برای بلند شدن قد را با شما درمیان می‌گذاریم.

نحوه صحیح بارفیکس زدن برای بلند شدن قد

برای این‌که نتایج خوبی از حرکت بارفیکس به‌دست آورید، باید شکل درست این حرکت را یاد بگیرید. خب، برای انجام بارفیکس زدن آماده‌اید؟

  • اول زیر میله بارفیکس بایستید و بازوهایتان را بالای سر ببرید؛
  • کف دست‌هایتان را از خود دور کنید؛
  • حالا بپرید و با پیچیدن انگشتان شست به دور بارفیکس، سفت آن را بگیرید؛
  • پاهای شما باید کاملا از زمین جدا شود؛
  • برای این‌که تعادل پایین‌تنه را حفظ کنید، یکی از پاها را روی دیگری به حالت ضربدری بگذارید و برای این‌که ستون فقرات را سفت نگه دارید، شکمتان را درگیر کنید؛
  • حالا به‌آرامی آرنج‌هایتان را خم کنید تا بدن شما به سمت بالا کشیده شود؛
  • تیزیِ آرنج‌ها باید صاف به سمت زمین باشد؛
  • از چرخش بدن جلوگیری کنید؛
  • بدنتان را تا جایی بالا بیاورید که چانه شما با بارفیکس هم سطح شود؛
  • حالا کمی مکث کنید. سپس در یک وضعیت کنترل‌شده، بدنتان را پایین بیاورید و به وضعیت اول بازگردید.
راهنمای استفاده از مکمل‌ها برای بانوان
حتما بخوانید

تأثیر بارفیکس بر قسمت‌های مختلف بدن و بلند شدن قد

حرکت ورزشی بارفیکس، ماهیچه‌های زیادی را در بدن به کار می‌اندازد که از جمله می‌توان به ماهیچه‌های شکمی، قفسه سینه، بازو و کمر اشاره کرد.

هرچند تقویت این ماهیچه‌ها هیچ تأثیری بر روی اندازه قد شما ندارد، اما با بهبود وضعیت بدن شما کمک می‌کند تا بلندتر به نظر برسید.

بهبود وضعیت به شدت به ماهیچه‌های قوی کمر و شکم بستگی دارد که مسئول استحکام ستون فقرات است. بنابراین وقتی شما این نواحی را تقویت کنید، به‌طور مؤثری ماهیچه‌های لازم برای ایجاد تعادل را می‌سازید.

به‌علاوه با انجام ورزش‌هایی مثل بارفیکس که ماهیچه‌های کمرتان را تقویت می‌کند، توجه شما بیشتر نسبت به آن ناحیه جلب می‌شود. با توجه بیشتر به آن ناحیه هم راحت‌تر می‌توانید صاف بایستید و شکم و کمر کشیده‌تری داشته باشید و بلند قد به‌نظر برسید. پس این حرکت را به‌طور منظم انجام دهید و سعی کنید در بارفیکس رکورد بزنید.

روشهای طلایی چربی سوزی
حتما بخوانید

چند نکته ساده اما کاربردی برای بلند شدن قد

تأثیر صاف ایستادن در بلند شدن قد

شما در کنار تمرین بارفیکس می‌توانید با بهبود وضعیت و صاف ایستادن و نشستن، بدنتان را از حالت خمیدگی بیرون آورید و بلندتر به نظر برسید.

چه نشسته باشید، چه ایستاده، سعی کنید گوش‌ها، شانه‌ها و ران‌ها را در یک راستای عمودی قرار دهید. اگر برای مدت طولانی در این وضعیت بمانید، ممکن است خسته شوید و وضعیت بدن شما به هم بریزد.

اگر برای مدت زمان زیادیست که نشسته‌اید، هر یک ساعت یک بار در حدود دو دقیقه وضعیت خود را تغییر دهید.

می‌توانید خود را بکشید، بایستید و یا راه بروید. این کار از سفت‌شدن ماهیچه‌های شما جلوگیری خواهد کرد.

تأثیر ورزش‌های دیگر در بلند شدن قد

بلند شدن قد تا پیش از پایان دوران بلوغ راه‌های زیادی دارد که همان‌طورکه گفته شد، بهترین راه ورزش است. انجام ورزش‌های مختلف مثل بسکتبال، والیبال، شنا، یوگا و بارفیکس می‌تواند موجب کشیده شدنِ بدن و بلند قد شدن شود.

DOMS یا درد عضلانی پس از تمرین چیست؟
حتما بخوانید

تأثیر رژیم غذایی ورزشی در بلند شدن قد

همیشه پای تغذیه در میان است. بله، نوع تغذیه و برنامه غذایی‌ روزانه شما می‌تواند در تمام اتفاقات زندگی‌تان نقش به‌سزایی داشته باشد. یکی از این اتفاقات بلند شدن قد شماست. پس استفاده از یک رژیم غذایی ورزشی می‌تواند تبدیل به تغییر بزرگ در زندگی شود.

شما با استفاده از یک رژیم غذایی شامل ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی، در کنار ورزش و انجام حرکات کششی، با کاهش چربی بدن و عضلانی شدنتان به نتایج فوق‌العاده‌ای در مورد قد و ظاهر خود خواهید رسید.

  • کیفیت مطلب
به طور کلی
4.9
در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (1 رای)